Reunions amb el Departament de Drets Socials i el Servei Català de la Salut per millorar la qualitat de vida de les persones afectades d’ELA i les seves famílies

La Sra. Esther Sellés i la Sra. Laura González, Directora General i Directora Assistencial de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls respectivament, s’han reunit durant aquest estiu amb el Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya així com també amb el Servei Català de la Salut, exposant-los les necessitats socials i sanitàries que tenen la majoria de persones i famílies afectades per l’ELA.

El 24 de juliol, la reunió va tenir lloc amb el secretari d’Afers Socials i Famílies, el Sr. Lluís Torrens i la Directora general de l’autonomia personal i la Discapacitat, la Sra. Marta Segura. En aquesta trobada s’ha pogut seguir treballant, després de la passada reunió al mes de març, en com aquest Departament pot donar resposta a les necessitats no cobertes en relació a la cura de les persones afectades d’ELA i les seves famílies.

Tres dies més tard, la reunió va ser al Servei Català de la Salut amb el Director de l’Àrea Assistencial, el Sr. Ignasi Carrasco. Carrasco ens va donar la oportunitat d’exposar les necessitats que presenten les persones afectades d’ELA, exposant-li la importància de que hi hagi una coordinació entre les Unitats d’Expertesa Clínica i l’Atenció Primària perquè les persones afectades puguin rebre atenció especialitzada al seu domicili, així com també la creació de places especialitzades en la malaltia a diferents centres sociosanitaris.

La Fundació treballa dia a dia per millorar la qualitat de vida de les persones afectades d’ELA i les seves famílies, i això passa també per la sensibilització de les administracions i estaments públics per poder donar a conèixer la realitat d’aquest col·lectiu i obtenir millores en la seva atenció.