Blog

Milloren els beneficis fiscals en les teves donacions. Ara pots donar més sense que t’afecti a la butxaca!

El 19 de desembre el Consell de Ministres va aprovar un reial decret que d’entre d’altres modificava la llei vigent de mecenatge. Aquesta modificació, que va entrar en vigor el 1 de gener de 2024, comporta canvis significatius en el règim fiscal de les organitzacions sense ànim de lucre, com pot ser la nostra Fundació, i per tant dels incentius fiscals de les donacions i col·laboracions que realitzen de manera solidària persones, entitats i empreses.

A continuació us expliquem, amb exemples, què canvia, com us hi podeu beneficiar si sou donants i què fer si sou donants per ajudar-nos una mica més sense que la vostra butxaca ho noti:

Donacions i col·laboracions de persones físiques

S’amplia la quantia del que es considera micromecenatge, que passa dels primers 150€ donats als primers 250 euros, mantenint el percentatge de deduccions actual del 80% per a aquest tram de donatius. I el percentatge de deducció a partir d’aquests 250€ passa de 35% a 40%.

A més, si el donant és recurrent, és a dir, quedóna un import igual o superior durant 3 anys, aquest 40% es transforma en un 45%.

Donacions i col·laboracions d’empreses (persones jurídiques)

En el cas de les empreses, els incentius fiscals passen del 35% que hi havia fins ara al 40%. I si aquesta realitza una donació amb import igual o superior durant 3 anys seguits, a partir d’aquest 3r any la desgravació arribarà al 50%.

Us animem a que si ja sou donants de la Fundació us poseu en contacte amb nosaltres i augmenteu una mica la vostra aportació, ja que per l’entitat aquesta pujada serà de molta ajuda per continuar donant suport a les persones afectades d’ELA i les seves famílies, i per vosaltres gràcies a aquestes noves deduccions quasi no us afectarà a la butxaca.

I si voleu fer una donació ara ho podeu fer aquí:

Moltes gràcies!

Post a comment