Blog

“UNZUÉ. L’últim equip del Juancar” el documental que mostra la lluita contra l’ELA d’en Juan Carlos Unzué juntament amb altres persones afectades d’ELA

“Unzué, l’últim equip del Juancar” és la nova pel·lícula documental de Xavi Torres, Santi Padró i Jesús Muñoz, tots tres membres de la secció d’esports de TV3, la qual l’ha produït. La pel·lícula fa un seguiment extens de la vida d’en Juan Carlos Unzué, exfutbolista professional i afectat d’ELA, el qual va fer pública la seva malaltia al 2020.

Es segueix en Juan Carlos en totes les reunions i trobades que es van realitzar amb les persones encarregades d’organitzar el partit de futbol benèfic FC Barcelona-Manchester City, que es va jugar al Camp Nou el 24 d’agost del 2022, i que va aconseguir una recaptació de 4,3 milions d’euros, destinats a la investigació de l’ELA. En paral·lel, mostra diferents trobades que té en Juan Carlos amb altres persones diagnosticades per aquesta malaltia i els seus familiars, mostrant així la duresa de l’ELA i les diferents casuístiques que pot generar segons els recursos de cadascú.

El documental es va presentar enguany al Festival de Málaga aquest mes de març, i es podrà veure als cinemes a partir del 5 de maig.

Des de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls hem col·laborat i donat suport a tot l’equip de la pel·lícula i esperem que l’aneu a veure al cinema, ja que és una mirada molt fidedigna de diferents realitats que pot comportar l’ELA i com afecta a les persones i famílies que la pateixen.

Imatge: Jorge Zapata / EFE

Post a comment