S’obre el termini per sol·licitar els ajuts PUA (la Prestació d’Atenció Social per a persones amb discapacitat)

Des de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls us informem que ja s’han obert els ajuts de prestacions PUA de la Generalitat de Catalunya (prestació d’atenció social per a persones amb discapacitat). Aquestes prestacions van destinades a pagar econòmicament aquelles ajudes tècniques que s’hagin comprat durant els anys 2021, 2022 i 2023 per tal de poder facilitar l’autonomia personal.

Les prestacions són per obtenció o reconversió del permís de conduir, adaptació de vehicle i ajudes per a l’autonomia personal i comunicació (queda exclosa la butaca elèctrica). S’ha de tenir en compte que, per cobrar aquest ajut, s’ha de presentar la factura del material i, per tant, aquest s’ha d’haver comprat prèviament.

Per poder accedir-hi s’han decomplir els següents requisits:

• Estar empadronat i tenir residència legal en un municipi de Catalunya durant cinc anys, dos dels quals han de ser immediatament anteriors a la data de presentació de la sol·licitud.
  • Tenir reconegut el grau de discapacitat igual o superior al 33% abans dels 65 anys o haver presentat la sol·licitud abans de la publicació de la convocatòria. A més, si ets beneficiari d’una pensió d’incapacitat laboral també podràs tenir-hi accés.
  • La prestació estarà condicionada als ingressos econòmics de la persona beneficiària (si cobreu una gran invalidesa només es compta el 100% de la base de cotització). En primer lloc, s’aprovaran els expedients de les persones amb ingressos que no superin 2,5 vegades l’indicador de renda de suficiència de Catalunya (que actualment és de 569,12 euros mensuals i de 7.967,73 euros anuals). Posteriorment, si encara queda prou pressupost, s’aprovaran els expedients corresponents als ingressos entre 2,5 i 3 vegades l’IRSC i, finalment, els d’entre 3 i 3,5 vegades l’IRSC. Les sol·licituds presentades per les persones que disposin d’una capacitat econòmica superior a 3,5 vegades l’IRSC es denegaran pel fet de superar el llindar d’ingressos.

Si valoreu que voleu demanar aquesta prestació us podeu posar en contacte amb nosaltres i amb la vostra treballadora social de referència de la Fundació perquè us faciliti la informació més detallada (com i on presentar el tràmit, què demanar, documentació a presentar, etc). El termini de presentació de l’ajuda finalitza el 15 de maig a les 14h.