Assolit l’import necessari per restablir el servei de valoració en comunicació alternativa per persones afectades d’ELA!

Ho hem aconseguit! Ens complau explicar que entre les donacions a la plataforma migranodearena i donacions particulars rebudes en concepte de la campanya, hem assolit els 3600€ necessaris per adquirir els dispositius que requeríem perquè les terapeutes ocupacionals de la nostra entitat puguin fer les valoracions personalitzades de comunicació alternativa!

Gràcies a aquestes aportacions, ara ja podem indicar de manera tècnica i personalitzada a les famílies quin material és millor per ells perquè la persona afectada d’ELA es pugui comunicar amb el seu entorn, ja sigui un lector ocular, un control del cap, pulsador, software de comunicació del nostre banc de productes de suport etc.

Una de les tasques del departament de teràpia ocupacional és valorar la tecnologia de suport a l’abast de les persones afectades d’ELA/Malaltia Motoneurona (MMN). L’ELA, és una malaltia neurodegenerativa que provoca que la persona vagi perdent capacitats funcionals al llarg de l’evolució, entre elles la capacitat de parla. Avui en dia hi ha dispositius que ens permeten comunicar-nos amb el nostre entorn, que poden parlar per nosaltres quan la parla es veu alterada i que ens permeten accedir a noves tecnologies sense fer ús de les mans quan, a conseqüència de la pròpia malaltia, ja no tenen mobilitat.

En l’ELA és imprescindible poder valorar quin tipus d’accés a la comunicació alternativa és el millor en cada cas. Gràcies a aquest dispositiu que hem pogut adquirir, i la realització d’aquest tipus de valoracions personalitzades, podem indicar a les famílies quin material és millor per ells.

El dispositiu que necessitàvem exactament, i que ja hem adquirit per poder tornar reprendre aquest servei, es el VOX 12 EYE PRO COMMUNICATOR el qual té un cost aproximat de 3.600€.

Des de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls vetllem perquè les persones afectades per la malaltia puguin comunicar-se el màxim de temps possible amb els seus essers estimats. Per aquest motiu crèiem tant necessari aquest servei de valoració i assessorament en comunicació alternativa, i vam demanar ajuda a tothom per poder aconseguir-ho!

Volem donar les gràcies a totes les persones que, amb la seva aportació, han fet possible arribar al import necessari, ajudant així millorar la qualitat de vida de les persones afectades d’ELA i a les seves famílies ateses per la Fundació gràcies a que es podran comunicar.

Moltes gràcies a tots pel Gest per l’ELA!

I us recordem que podeu fer una donació a la Fundació, per ajudar-nos a donar suport a les persones afectades d’ELA, sempre que volgueu!

Comment(1)

1. REPLY
    MIRU DALET says

Que bé!!! Que les persones que ho necessitin ho poguin disposar és imprescindible pel propi malalt, que vegi que es pot fer entendre, i per l’entorn, entendre’s amb el malalt. Si no l’entenem com el podem ajudar? a més del què tot el que està passaat més a més d’això.
    Feu una feina que no té preu. A disposar si us puc ajudar en alguna cosa.
    Una abraçada,
    Miru Dalet,
    germana de la Sònia Dalet, que ens va deixar el 2020, malalta d’ELA i a qui la Fundació li va donar mooolt suport.