AVUI ÉS EL MILLOR DIA, la cançó de Judit Neddermann per millorar el temps de les persones afectades d’ELA

Ens fa molta il·lusió explicar-vos que la cantautora Judit Neddermann ha composat la cançó “AVUI ÉS EL MILLOR DIA”, una peça musical cantada per ella i el cor The Beating Souls i creada pensant en les persones afectades d’ELA i les seves famílies.

Amb aquesta cançó la Judit ha donat 3 minuts i 19 segons per millorar el temps de les persones afectades d’ELA, així com també els beneficis que generarà. I com ha fet ella, tothom pot ajudar convertint cada escolta en un donatiu a la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls a través del BIZUM de l’entitat, el 02621.

Ja la podeu escoltar a totes les plataformes aquí:

A més, gràcies a l’esforç de moltíssima gent, s’ha pogut gravar un videoclip preciós, on també hi participen persones afectades, i que us deixem a continuació:

El projecte solidari

Neddermann explica que tot comença amb una trucada de l’artista Nina, que li va proposar si volia implicar-se amb l’ELA i la fundació que ajuda a les persones que la pateixen. Es va engrescar de seguida, i va conèixer la família Oliveras, que encapçalada per l’Ildefons, l’Ilde, que li van transmetre les seves vivències íntimes i familiars des que van saber el diagnòstic. A partir d’aquesta complicitat amb la família i informant-se a través del documental ‘Unzué, l’últim equip del Juancar’ i el posterior col·loqui de TV3, va començar a treballar en la lletra i la melodia de la cançó, i va voler agafar com a lema (i títol) la frase ‘Avui és el millor dia’, una frase que l’Ilde repeteix cada jornada i que ha acabat essent també la frase de les samarretes impreses amb tinta solar que només són visibles quan sortim a viure i que ja fa mesos que són a la venda en benefici de la Fundació a AvuiEsElMillorDia.org

A la lletra també apareixen l’associació Swim for ELA (“…que qui neda per la causa, fa del mar un lloc de pausa…”) i el conte Mà Amiga, dos projectes que fa temps que recapten fons per ajudar a les persones afectades d’ELA.

La Cançó

Musicalment a la producció la cantant ha confiat en Arnau Figueres (coautor de la cançó), i els músics habituals amb qui treballa (Isaac Coll al baix, Adri González als teclats). A més, s’hi ha sumat el cor de gospel The Beating Souls, dirigit per Nacho Melús, corista habitual del seu projecte. El cor s’ha implicat tant en la gravació d’àudio com en el videoclip de forma desinteressada, aportant una sonoritat i energia úniques.

La portada de la cançó compta amb un element molt especial i és que les lletres del títol les ha escrit el mateix Ilde amb la poca mobilitat que li queda a les mans. El disseny l’ha fet el Guillem Casasús, amb fotografia de l’Eren Saracevic i il·lustració d’Anna Berbiela i Asier Belloso.

Aquí podeu veure com escriu el títol l’Ildefons Oliveras:

El videoclip

El videoclip, que es va rodar un dia de maig a Cornellà de Terri (Girona), ha sigut una realitat gràcies a la feina desinteressada del director Albert Capó de Play Your Brand, dels il·lustradors Asier Belloso i Anna Berbiela i d’un gran nombre de professionals que han donat el seu temps i talent per la causa. En ell apareix la cantant, membres del cor i també quatre persones afectades per l’ELA: la Carina Casanovas, la Cova Joglar, en Siscu Morell i el mateix Ildefons Oliveras.

Tot plegat s’ha pogut dur a terme gràcies al mecenatge d’Àngel Peix (que Neddermann va conèixer gràcies a la col·laboració del doctor Eduard Estivill, amb qui fa temps que gaudeix de molta complicitat), així com l’empresa l’empresa fruitera Llorens Capdevila i la relacionada amb la restauració Sumoll de Ferré i Catasús.

Judit Neddermann cedeix tots els beneficis de la cançó a la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls, i és per això que demanem la col·laboració de tothom, perquè arribi a molta gent i puguem millorar la qualitat de vida de les persones afectades d’ELA

La segona cançó d’una cadena de solidaritat

Aquesta és la segona cançó que impulsa, juntament amb moltes altres persones,  la Fundació Catala d’ELA Miquel Valls per millorar el temps de les famílies amb ELA. L’any passat varen ser Miki Nuñez i Jordi Cubino qui van donar temps de qualitat als malalts i malaltes amb la cançó “ARA”. Ara Judit Neddermann he donat aquest any 3 minuts i 19 segons per fer-ho possible amb el tema “Avui és el millor dia”. I esperem que passi el testimoni a un altre artista aviat perquè continuï aquesta meravellosa cadena de solidaritat.

El nostre més sincer agraïment, en nom de les persones afectades per l’ELA, a la Judit i  tothom que ha fet possible aquesta meravellosa cançó!

Gràcies pel Gest per l’ELA!