Dimarts 18 Febrer 2020

L’Equip del Departament de Treball social de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls està format per quatre treballadores social que ofereixen atenció, a domicili i a les Unitats Funcionals d’ELA/MM dels principals hospitals, sent la persona referent pels afectats d’ELA i les seves famílies en tot allò que necessitin.

Podeu llegir l’entrevista a Marina Torrentó, treballadora social de la Fundació a continuació.

Dimecres 12 Febrer 2020

Des de la Societat Catalana de Neurologia, ens traslladen alguns consells i pautes molt senzilles perquè els professionals sanitaris ho tinguin en compte davant l’atenció urgent de les malalties neuromusculars, com poden ser l’ELA entre d’altres.

Moltes d’aquestes malalties comparteixen una sèrie de trets comuns i particularitats que no són habituals a les patologies urgents més comunes, i que el metge d’urgències responsable és important que conegui. Per aquest motiu s’ha volgut difondre “ CONSELLS BÀSICS A L’ATENCIÓ URGENT DEL PACIENT AMB MALALTIA NEUROMUSCULAR” per així, si és precís, poder millorar aquest tipus d’atenció d’urgència.

Divendres 31 Gener 2020

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, de la Generalitat de Catalunya, ens ha concedit un ajut pel projecte “Atenció social a persones afectades d’ELA/MM i a les seves famílies” en el marc de la Convocatòria 2019 de Subvencions de projectes i activitats per a entitats de l’àmbit de polítiques socials.

A més, i dins la mateixa convocatòria, també se’ns ha atorgat un ajut econòmic per a persones afectades d’ELA i els seus familiars ateses des de l’entitat que es troben en una situació econòmica de vulnerabilitat.

Dilluns 20 Gener 2020

Del 4 al 6 de desembre va tenir lloc a Perth (Austràlia) el 27è Congrés de l’Aliança internacional d’associacions d’ELA/MM (International Alliance of ALS/MND Associations). A aquest simposi Internacional, que és el més important del món, si troben investigadors, afectats i entitats d’arreu del món com la nostra, que ofereixen atenció, suport i acompanyament a les persones afectades d’ELA.

Us deixem en vídeo algunes de les ponències que van tenir lloc a aquesta trobadaestan subtitulades en castellà gràcies a l’Associació Argentina d’ELA que els ha traduït i penjat al seu canal de Youtube.

Divendres 17 Gener 2020

Ens complau comunicar-vos que ja teniu disponible  “el GEST”, la revista informativa que resumeix l’any 2019 de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls.

A aquesta edició hi podreu trobar moltes notícies d’actualitat sobre l’ELA i la nostra entitat, articles d’interès per als afectats i els seus familiars de les treballadores socials, psicòlogues i terapeutes ocupacionals de l’entitat, informacions de la comunitat científica sobre la investigació en la malaltia, entrevistes a experts, jornades i congressos en la que l'entitat ha participat, entre d'altres temes que poden ser interessants per la comunitat involucrada amb la malaltia. El podeu llegir clicant aquí. Esperem que us agradi!

Feed RSS de notícies