JORNADA D’ACTUALITZACIÓ EN ELA/MALALTIA DE MOTONEURONA: La nutrició i la genètica, dos plats importants a la malaltia.

Dimarts 12 Juny 2018

El dimarts 19 de Juny la Unitat de Malaltia de la Motoneurona/ELA de l’Hospital de Bellvitge organitza una Jornada d’Actualització en la malaltia, que començarà a les 9:30 a la Sala d’Actes de l’hospital, i en aquesta ocasió l’han volgut enfocar en la genètica i la nutrició.

Estudis fiables han comprovat que hi ha un augment de la supervivència dels malalts si són atesos per equips  multidisciplinaris. Dins del ventall de disciplines tant sanitàries com psicosocials que integren aquests equips, els nutricionistes juguen un paper rellevant. L’hipermetabolisme, la desnutrició i la disfàgia que apareixen al llarg de la malaltia tenen un paper rellevant en la seva evolució i per això se’n vol parlar en aquest acte gràcies a diferents professionals especialitzats en aquests símptomes.

També sabem que en els últims 10 anys s’han identificat més de 20 gens relacionats amb la malaltia de la motoneurona i, més concretament, amb l’ELA. Les noves descripcions de gens faciliten conèixer nous mecanismes implicats amb la malaltia, alhora que es categoritza millor la patologia. Per aquest motiu, a una de les ponències es parlarà sobre la genètica.

Al final de l’acte, tots els presents estan convidats a fer una degustació de receptes que poden trobar a la Guia Con Gusto, una guia d’alimentació i receptes fàcils per a afectats d’ELA i persones amb dificultats de deglució, impulsada per la Fundación Luzón en col·laboració amb la Unitat de Motoneurona de l’Hospital de Bellvitge, la Fundació Alicia i el Campus d’Alimentació Torribera de la Universitat de Barcelona.

Us deixem amb el programa sencer d’aquesta Jornada aquí.

Hi esteu tots convidats, l'entrada és lliure, us hi esperem!