#STARTTHEDANCE. EL BALL D’EN MARCO: DONA CONTRA L’ELA

Diumenge 29 Abril 2018

La Fundación Francisco Luzón conjuntament la multinacional Samsung posa en marxa la iniciativa #Startthedance, un videoclip protagonitzat pel Marco, malalt d’ELA. Aquesta iniciativa vol recaptar fons a través de la pàgina web startthedance.org per ajudar a que tots els afectats per aquesta malaltia rebin l’assistència sociosanitària necessària a través dels diferents projectes de les associacions y  fundacions de tot el país, entre ells la Fundació Miquel Valls, i que tenim com a objectiu comú millorar la qualitat de vida d’aquestes famílies a través de projectes assistencials de salut y psicosocials. A més, una part d’aquests donatius també aniran destinats al Banc Nacional de Productes Tecnològics pels afectats i les seves famílies.

A #Startthedance es pot veure el vídeo en que en Marco balla un tango, però es tracta sols d’una il·lusió de moviment aconseguida mitjançant la tècnica del stop motion (que aconsegueix aparentar el moviment d’objectes estàtics mitjançant la successió d’imatges fixes). Perquè els músculs d’en Marco han perdut, i seguiran perdent mobilitat, una de les conseqüències de l’ELA, i només la tecnologia ha fet possible aquest ball.

Els promotors de la iniciativa declaren que “El motiu d’aquesta acció es visibilitzar una malaltia ignorada, que no té cura i que, amb el pas del temps, deixa de sense poder parlar, menjar, moure’s i respirar de forma autònoma a qui la pateixen. En Marco ha pogut ballar el tango de #StartTheDance gracies al stop motion,  sinó hauria estat impossible”.

Cada dia es diagnostiquen a Espanya 3 nous casos d’ELA, la tercera malaltia neurodegenerativa en incidència després de la demència i el Parkinson, i s’estima que un de cada 400 espanyols la desenvoluparà.  Tot i així, és una malaltia invisible: per cada 1.000 casos que es diagnostiquen al any, en moren uns altres 1.000.

Fes un donatiu a la campanya #StartTheDance entrant a la web starthedance.org i estaràs ajudant a tots els afectats d’ELA del país.

Gràcies en nom de totes les associacions i fundacions que participem a aquesta iniciativa solidària!